Monday 20 February 2012

PENGAKUAN :'(

 Satu malam yang sunyi tanpa ada satu bunyi pun yang akan mencacatkan keindahan malam itu. Sejurus selepas aku pulang dari bekerja. Dia menghubungiku, melepaskan rindu yang tak tertanggung lagi. Dia menegur aku kerana tidak mendengar nasihatnya. 

Dia menasihati aku untuk pergi ke klinik kerana kesihatan aku yang tak berapa elok sejak kebelakangan ini. Batuk aku semakin menjadi2 walaupun sudah hampir 2 minggu aku mengalaminya. Tidak boleh dikira berapa banyak ubat yang dah aku telan.  . 

Hampir 20 minit dia memperkatakan perkara yang sama. Dia marah kerana aku dah berjanji sebelum ini. Aku minta maaf pada dia, tapi dia hanya mampu berkata " ikut awak la, saya dah malas nak suruh ". Tiba2 hati aku jadi pilu. Bukan pilu kerana dia berkata begitu, tapi aku berasa diri aku disayangi. Ada seseorang yang akan sentiasa memberi perhatian terhadap aku.

Dia kata, dia tak nak aku sakit. Dia terlalu sayangkan aku. Dia risau bila tengok keadaan aku macam tu. Dia suruh aku berjanji sekali lagi untuk pergi ke klinik. Ya, untuk kali ini aku berjanji untuk mendengar nasihat dia.

Dia buat satu pengakuan yang aku pasti mana2 gadis akan cair apabila orang yang tersayang membuat pegakuan seperti itu. Sama seperti aku yang mula terdiam selepas mendengar dia mengungkapkan ayat itu. Dia mengatakan yang dia dah mula yakin kalau aku adalah insan yang terbaik untuk dia. Dia mengaku kalau diawal perhubungan ni dulu belum timbul perasaan kasih seperti sekarang. Sama seperti aku yang hanya menerima dia untuk menghiburkan hati aku yang dah lama kesepian. Dia mengaku kalau dulu dia hanya mempermainkan perasaan perempuan. 

Tapi sekarang dia mengaku kalau aku yang berjaya mengubah dia untuk jadi seseorang yang hanya akan setia pada yang satu. Mungkin semua ni berlaku dalam sekelip mata, namun inilah yang dikatakan jodoh. Walau hampir 2 tahun kami terpisah, namun apabila joddoh sudah ditakdirkan antara kami, pasti akan bertemu juga. Walaupun kadang2 semua ni nampak tak logik.

Alhamdulillah kerana pengakuan dia yang lahir dari hati dia sendiri, aku semakin rasa yang perasaan kasih itu semakin mendalam. Hanya kerana dia yang membuat pengakuan yang sehingga mampu membuat aku hampir mengalirkan air mata. 

Untuk si dia, terima kasih kerana telah memberi satu kehidupan baru untuk saya. I LOVE U MORE THAN WORDS <3




3 comments:

  1. haha..mula2 igt citer hantu tdi..ngee..
    untg die dpt org mcm awk..heheh

    ReplyDelete
  2. hahaha..cite antu plak..alhamdulilah...saling melengkapi jugak..tengs XD

    ReplyDelete
  3. wahh..
    wama da jiwang seyh..
    untung la..haha

    ReplyDelete