Thursday 23 February 2012

Dasar Lelaki !

Dasar lelaki, semuanya sama. Perangai gatal tu tetap ada dalam diri manusia yang bernama lelaki. Ok, aku terima. Tapi janganlah terlebih gatal, benci sungguh aku tengok. Maybe bukan semua lelaki macam tu, sebab iman dorang kuat lagi, aku maksudkan sesetengah lelaki. Siapa yang makan cili terasa lah pedasnya.

Aku cakap ni bukan sengaja nak menuduh atau apa, tapi berdasarkan pengalaman yang aku sendiri hadapi. Bukan sekali, tapi banyak kali. Sebab tu jugalah terlintas dalam kepala otak aku nak tulis pasal ni.

Sejak aku kerja kat Pizza hut ni, dah berapa ramai lelaki yang aku jumpa spesis macam ni. Suka ambil kesempatan kat perempuan. 

Kerja aku sebagai waitress kat Pizza, so aku haruslah hantar makanan kat customer, ambil order, clean table and macam2 lah. Ada satu malam tu, ada cutomer lelaki lah masuk makan kat Pizza ni. Ok, aku tengok muka dia baik je. time aku ambil order, aku ok lagi, memang lah kena senyum je setiap masa. tapi yang aku bengang, tiap kali aku hantar makanan conferm dia ambil kesempatan pegang tangan aku. Tapi apa je mampu aku buat, kalau report kat manager, mati2 aku yang kena marah punya. So aku senyum jela. Dalam hati aku rasa nak tampar2 muka customer tu. Aish, janganlah datang lagi, menyampah aku tengok muka kau.

Itu baru satu cerita, belum aku nak tulis semua. Penat lah nak tulis panjang2.hehe..

Ok, ni lagi satu cerita. Pasal budak tempat kerja aku juga. Aish budak ni lagi sorang. Suka ambil kesempatan. Asalkan ada peluang ada je dia nak sakat aku. Ok yang tu aku terima. Tapi dah kalau sampi tahap nak pegang2 aku, memang tunggu penumbuk je dari aku. Aku still boleh sabar lagi, jangan sampai gunung berapi aku ni meletup.

Bukan aku nak burukkan lelaki, tapi itulah kenyataan. Memang perempuan pun ada juga yang gatal2 ni. Tapi tak adalah sampai ambil kesempatan nak pegang lelaki. Memang tak ada maruah la perempuan macam tu.

Aku nak nasihatkan lah pada kaum2 Adam, janganlah suka ambil kesempatan macam tu. Kalau nak sangat, nikah je. Tak ada siapa nak marah. Banyak2 la ingat dosa pahala.


No comments:

Post a Comment