Thursday 23 February 2012

Cemburu??

Lumrah alam perasaan cemburu tu ada dalam diri setiap manusia. Memang tak dapat lari la. Kalau tak ada, memang orang tu tak normal la jawabnya.

Macam orang lain, diri aku sendiri tak dapat lari dari perasaan cemburu. Cemburu pada siapa?hmm
Actually, aku sendiri dah penat rasa macam ni. Kadang2 tu rasa nak menangis pun ada. Tapi aku tak mampu buat apa2. 

Dah kalau dia kata, bila ada awek, kawan tetap tak boleh lupa. Apa lagi yang boleh aku cakap. Nak menangis, nak merayu kat dia. NO! Nanti dia fikir aku ni terlalu lemah. Kuat cemburu.

Aku tak marah kalau memang dia nak berkawan. Ya, aku terima bila dia memang sangat mesra dengan semua orang. Tapi kot, kawan perempuan lagi ramai dari lelaki. Ok, kawan. Tapi  ada ke kawan yang akan mesej setiap hari?

Aish bila fikir aku ke yang terlalu cemburu. NOPE! Aku cuma takut sejarah berulang. Bermula dari kawan, akhirnya tahu2 dah lebih dari tu. NO! Aku tak sanggup hadapi semua tu lagi. Tolonglah faham.

Aku tak pernah marah kalau memang dia nak berkawan. Tapi ada ke seorang lelaki dan perempuan akan tetap kawan sampai bila? Aku rasa tak ada, tambah2 bila hari2 bertanya khabar. Bukti pun dah ada depan mata aku. Bestfriend aku sendiri buktikan.

Ok, bila dia cakap dia cuma nak tolong perempuan tu. Tapi tak ada orang lain ke? Dari dulu sampai sekarang cakap nak tolong. Aku faham dia nak tolong. Tapi tolong apa? Tolong hiburkan hati perempuan tu? Pujuk perempuan tu? Bermanja dengan perempuan tu?

Ya, aku open minded. Tapi ada tahap. Ni dah kalau setiap status dia update, perempuan tu ada. Hurmm tak apa, aku sabar lagi. Jangan sampai satu masa semua tu berubah nanti.

Aku pun tak faham perempuan tu. Kadang2 aku rasa jijik pun ada. Kenapa mesti nak tunjuk kau terlalu lemah? Kenapa mesti tunjuk yang kau terlalu baik? Ya, aku memang tak baik. Aku tak pandai nak lembut2 dengan dia. Aku tak pandai nak minta dia pujuk aku. Aku tak ceritakan semua masalah aku dengan dia. Tapi kenapa kau yang lebih? Kadang2 timbul dalam hati nak maki kau, tapi aku sedar kita sama2 perempuan.

Kenapa dia tak pernah nak cuba faham aku. Aku penat, aku pun taknak ada perasaan macam ni. Tapi aku tak boleh lari. Aku faham dia memang caring. Sampai semua perempuan bila ada masalah cari dia. Aku faham . 

Untuk dia, minta maaf sebab kutuk bestFriend awak. Tapi hanya niat untuk luahkan perasaan. Minta maaf kalau terkasar bahasa.


2 comments:

  1. sayang...
    kau kene kuat ok,tak semua lelaki perfect mcm yg kita harapkan.. tu semua ujian..kau kene byk bersabar..cube senyum k.. :)

    ReplyDelete
  2. ok..time kaceh tok nasihat ana yang sgt mbgn..hehe..i try smile ok..alwayz

    ReplyDelete