Saturday 18 February 2012

GaDis PiZa XD

Gadis piza! huhu. Better la dari budak piza. Siapa lagi yang bagi aku title ni kalau bukan Mr.J aku tu. Fine, aku terima sebab tak teruk sangat. Aku tak pernah terfikir pun akan kerja kat Restoran Pizza Hut. Time sekolah dulu cuma berazam nak kerja kat KFC atau Cool Blog je. Tak pernah terlintas langsung dalam otak aku dapat kerja kat sini.

 Mula2 nak interview dulu, aku takut juga. Rasa berbelah bagi nak interview ke tidak. Tapi akak aku paksa juga. Sekali dapat manager tu yang interview aku. Wah! Pandangan pertama aku, baik gila manager aku ni + kelakar + peramah. Sepanjang interview aku cool je. Tup2 terus dapat kerja hari tu juga. Bersyukur gila, sebulan aku duduk menganggur je kat rumah. 

Tiba hari untuk aku start kerja, punya la berdebar + takut + happy pun ada juga. Hari first tu memang penat gila lah. Balik kerja je punya lah sakit kaki aku ni, rasa nak menangis pun ada juga. Alhamdulilah, aku dapat seorang manager yang sangat caring pada staf dia and aku dapat rakan sekerja yang sangat peramah and cool je. Kitaorang dah macam satu family, semuanya buat sama2. Macam Pizza Hut tu dah jadi rumah kedua untuk kitaorang. 

Sepanjang sebulan aku kerja ni, macam2 pengalaman aku dapat. Jumpa ramai manusia, macam kerenah. Ada yang buat aku ketawa, ada yang buat aku hampir menangis, ada yang buat aku sakit hati, ada yang buat aku rasa terharu. Wah! semua lah. Satu lagi bonus bila aku kerja kat sini, aku dapat improvekan BI aku yang sebelum ni agak tidak memberangsangkan. huhu. 

Tipu aku cakap tak bertuah kerja piza, gaji dia boleh buat mata aku timbul bintang lorh.hahaha...Kira okey la untuk budak lepasan SPM macam aku yang baru pertama kali nak pegang duit. Niat aku kerja pun sebab nak kumpul duit untuk sambung belajar nanti. Insyaallah kalau ada dapat panggilan dari mana2 universiti, aku akan resign. Mungkin perasaan sayang untuk tinggalkan kerja tu sayang, aku akan rindu suasana kerja, rindu kawan2 aku. Tapi ni untuk masa depan aku juga. 

So??? buat masa sekarang aku harus menikmati kerja ni dengan sebaiknya. Aku akan cuba jadi pekerja yang cemerlang. Satu je masalah, aku kena keluarkan suara aku yang tak seberapa lunak ni untuk layan customer.hmmm..mula2 tu ada juga perasaan malu, lama2 dah jadi perkara biasa pula. Yuppp aku enjoy kerja kat cini. Aku mula sayangkan piza.haha...sebab.....hari2 aku boleh makan piza free!

No comments:

Post a Comment