Friday 23 March 2012

Lampu Hijau dari Mak ;D

Alhamdulilah, semuanya berjalan lancar walaupun dia datang tanpa dirancang. Sebenarnya, susah juga aku nak bukak mulut untuk beritahu mak pasal tu. Banyak kali aku fikir, akhirnya terluah juga.

Lepas aku cakap dia nak datang, tiba2 mak excited. Mak cakap, " lah kat atas tak sapu lagi ". Aku balas, " ala tak apa dia duduk kat bawah je ". Tak tahu la kenapa aku boleh cakap macam tu. Sedangkan sebelum ni aku couple, aku nak pasangan aku nampak semuanya perfect, tapi dia lain. Ada satu perasaan yang kuat katakan dia harus tahu kehidupan aku yang sebenar. Tak perlu ada perasaan pura2. Dia harus terima aku dan family aku seadanya.

Amboi! Semangat betul dia jumpa mak aku. Suka sangat dapat bersembang. Tapi yang geram dia boleh tanya mak, aku ni malas ke tak. Aduhai! Mak apa lagi, bocor semua rahsia aku. Nasib baik dia sayang aku, so kena terimalah semua kekurangan atau kelebihan aku.

Dia cakap hilang satu beban bila dah jumpa mak aku. Alhamdulilah. Aku pun bersyukur sangat, tak ada nak rahsia2 lagi dengan mak. Hope mak pun akan suka dia.

-semakin sayang-

1 comment:

  1. wahh~ sweetnye! nti dh wat kenduri jgn lupe jmput ek. ><

    ReplyDelete