Tuesday 20 March 2012

Bukan Cinta Monyet

Orang cakap cinta zaman sekolah ni cuma cinta monyet. Takkan pernah kekal. Tapi aku baru tamatkan zaman sekolah, so bukan cinta monyet, kan? Walaupun umur aku baru je nak masuk ke alam remaja tahap tinggi la katakan, Tapi aku rasa hubungan ni bukan sekadar cinta main2 macam zaman sekolah dulu.

Walaupun hubungan ni baru je nak masuk bulan ketiga, tapi perasaan tu dah lain sangat. Sehari tak contact, conferm salah seorang akan jadi gila. haha. Bukan nak tipu, tapi itulah kenyataan.

Mana ada orang tak jumpa boleh jatuh cinta, kan?? Tapi aku dengan dia lain. Sepanjang 3 bulan kami couple, sehari pun tak pernah jumpa. Macam mane boleh jatuh hati? huhu. Mungkin sebab selalu contact. Dari situ kami dah boleh memahami diri masing2.

Actually hari ni aku nak update blog pasal cinta yang dulu kami anggap hanya main2, terus bertukar menjadi satu perhubungan yang serius. Kenapa?? Yang tu diri masing2 aje yang faham.

Masa first month couple dulu. Secara jujur memang tak timbul lagi perasan sayang, apa lagi cinta. Tapi bulan pertama tulah proses untuk kami kenal satu sama lain. Tak sangka bulan tu jugak tak pernah gaduh lansung. Tapi bila kita baru je kenal seseorang memang tak mudah untuk kita percayakan dia. So, dengan hati yang penuh tanda tanya. Aku try la sign in FB dia. Masuk je kat inbox message, wah banyak gila chat dengan perempuan. Tapi masa tu aku boleh sabar lagi. Tapi tak lama, bila satu malam aku terbaca message dia dengan seorang perempuan. Terus aku rasa rendah diri sangat. Boleh ke aku percayakan dia. So aku ambil keputusan luahkan semuanya pada dia. Alhamdulilah dia faham aku. Malam tu jugak dia call and cerita semua tentang diri dia dari kecil sampai sekarang. Now, aku mula memahami dia.

Tak adil la kan bila sebelah pihak je yang ceritakan pasal diri dia. So untuk lebih adil, aku pun share la story cinta aku dengan dia. Walaupun sebenarnya tak semua aku sebut. haha. ( sory awak ) Tapi secara jujur memang puas gila pulak dah ceritakan semuanya. No secret2 lagi.

So.....cinta antara kami baru saja bermula. Diharapkan hari2 yang akan datang, perhubungan ni akan bawa bunga2 cinta yang akan sentiasa mekar sampai bila2..hehe

-ilysm MR. j -


No comments:

Post a Comment