Thursday 22 March 2012

Dup dap ! Dup dap !

Dalam suasana hujan yang lebat, sebagaimana jantung aku yang berdegup pantas. Dup dap Dup dap ! Perasaan aku waktu?? hmmm susah nak gambarkan. Semua perasaan ada, gembira? Ya, sebab ni pertemuan pertama kami. Nervous? Ya, sebab dah 2 tahun kami tak jumpa.

Dalam setengah jam aku menunggu dia di stesen bas tu, macam2 perkara aku fikirkan. Apa akan jadi nanti? Boleh ke dia terima aku? Dalam penantian dengan keadaan stesen bas yang dipenuhi dengan manusia, otak aku tetap berfikir perkara yang sama.

Tiba2 handset aku berbunyi, dia call! " pandang belakang, awak datang sini, malas nak keluar ". Elok je aku berdiri aku nampak kereta saga warna putih, yup tu dia. Dengan hati yang berdebar2 aku melangkah kaki ke arah kereta tu. Tiba2 dia keluar! Wah, hmmm rindunya pada dia. Banyak perubahan pada diri dia. Tapi tak ada satu pun yang boleh hilangkan perasaan cinta aku pada dia. ( cewah )

Dia bukakkan pintu kereta untuk aku. Sweet sangat :) Masuk je dalam kereta, ok dia mula membebel. Nasib baik result aku ok, kalau tak memang dia akan membebel sepanjang jalan.

Aduh, cukup2 la tenung aku macam tu. hehe Malu dah rasa. 

Dalam perjalanan tu tak ada la banyak sangat bersembang. Masing2 layan perasaan. Tambah2 aku, tersangat la penat. Nampak muka dia, alhamdulilah hilang sikit penat aku. 

Tiba2 dia cakap pasal makan. Wah! semangat aku. Memang dari pagi aku cuma makan sekeping roti je, itupun separuh sebab tak ada selera. Dia tahu aku tak makan sepanjang hari, sebab tulah terpaksa singgah makan. " Order je apa awak nak, banyak2 pun tak apa". Tapi tu kedai makan, kalau kat McD memang semua aku order. 

Alhamdulilah, perut dah kenyang. Kami teruskan perjalanan, Tapi sebelum tu sempat lagi dia belikan aku sate. hehe tahu2 je aku dah lama tak makan sate.

Sepanjang perjalanan sikit pun aku tak rasa takut. Sepatutnya aku  rasa macam tu. Yela, aku seorang perempuan dengan 2 orang lelaki. Tapi aku rasa selamat sangat, maybe sebab dia ada. Aku percaya yang dia akan jaga aku. 

Alhamdulilah, aku selamat sampai rumah walaupun semuanya tanpa dirancang. 

Malam tu aku tidur lena sangat. Disebabkan dua perkara yang buat aku happy, first result SPM and dapat lepaskan rindu pada mak. Second, sebab dia.

-vul uoy Mr. J-

No comments:

Post a Comment